Цех для виробництва сучасного мистецтва, або Музей майбутнього в минулому. Фото
4 года назад 0
Всіх, хто оцінив креатив «Снів Гекати» на Dream ГогольFest’і, чекало продовження. Бо до другого поверху покинутих приміщень комбайнового заводу (а саме вентиляційного цеху) херсонські митці таки добрались…
І от 17-18 жовтня в рамках проєкту «Пост-індустріальна спадщина як мистецтво» Urban Саd, «Тотем» і два десятки авторів представляли нову виставку: «Future-In-The-Past Museum» («Музей майбутнього в минулому»).
Глінтвейн не дав змерзнути у великому холодному бетонному приміщенні
«У рамках проєкту були лекції в самому Urban Саd’у, які стосуються і індустріальної спадщини, і колективної пам'яті, і того, як в історії мистецтва проявлялася індустріальна тема, — розповідає кураторка Олена Афанасьєва. — Все це фіналізується цією виставкою. Для мене це проєкт музеєфікації простору, адже музеєфікація – доволі чесний спосіб взаємодії з часом, з простором, з собою».
Кураторка виставки Олена Афанасьєва передає вітальне слово від львівської інституції “Арт Центр Фабрика Повидла”. Австрійський меценат Гаральд Біндер викупив виробничу будівлю, щоб створити там центр сучасного мистецтва. «Ми хочемо того ж і нашою виставкою заявляємо про те, що наші цехові простори цілком придатні для того, щоб в них жило мистецтво!»
Насправді виставка мала б відбутися ще навесні, але пандемія плани скоригувала. Та митці й організатори не засмутилися, ба навіть вважають, що таке відтермінування зіграло їм на руку, бо часу на підготовку виявилось більше…
Петрохотеп, символ мертвої, втраченої епохи, створений Володимиром Рейнхартом з деталей, зібраних в цьому ж цеху.
І вони досліджували завод і все, що з ним було пов'язано. Намагалися зрозуміти, що минулого залишиться в майбутньому, рефлексували, переосмислювали старі меми і створювали нові, вкладали у забуті поняття нові сенси. Загалом, займались арт-ревіталізацією — засобами мистецтва надавали нове життя занедбаній індустріальній території. Багато проєктів були народжені в форматі творчої лабораторії, коли один творчий об’єкт «обростав» різними авторами, кожен з яких не тільки привносив нові смисли і родзинки, а й помножував ефект. Це те, що зараз полюбляють називати модним словом «синергія».
«0 Травня» — це можливість обнулення, почати з чистого аркуша. Робота з архівами — Галина Паранчук, концепція — Олександр Гузєєв, розпис — Михайло Кльокта і Анна Грохольська
А початок екскурсії поклала історія, якою поділився редактор онлайн-газети «Вгору» Леонід Бондарчук, коли під час рейду ОБХСС у робітників на прохідній вилучили 5 тонн (!) заліза, в основному, болти. Свого часу ця інформація в газети не пішла, а зараз стала темою вітальної анімації. Звісно, і добре відомий херсонцям мем «болт заводу Петровського» знайшов тут своє відображення і переосмислення, і інший мем, відомий вже всім радянським людям — «лампочка Ілліча» (комбайн з перегорілих лампочок). Звучали теми завантаження і перезавантаження, народжувались нові смисли і відчувалась втрата старих термінів (ну ніяк не хоче молодь називати дошку пошани «дошкою»), були роздуми про майбутнє (як вам подобається Antistress Room — величезна шапочка з фольги, яка захистить не тільки голову, а й людину, та ще й не одну!), фото з сімейного архіву зі своєю історією, були перетворені на мальовничі полотна, і багато-багато іншого… Додав експонатів і херсонський музей тоталітаризму.
Сучасний «болт заводу Петровського» — снігова (точніше, мабуть, іржава) куля «Болт», авторка Надія Сорока, за паспортом Петровська
А крім очікуваної візуальної складової (традиційний живопис, інсталяції), яка вилилась в екскурсію з багатьма гідами (бо кожен автор мав змогу представити свій проєкт) — демонстрували саунд-специфік, відзнятий у цехах сайт-специфик перформанс і навіть трансформували тексти.
Новий Карфаген, автори — Макс і Олена Афанасьєви. А вам руїни скадовського молокозаводу не нагадують залишки античних храмів?
І хоча Urban Саd уже закрився на зиму, всі експонати виставки залишаються на своєму місці, кураторські екскурсії будуть проводитися по запиту. І хто знає, може з таких екскурсій теж «вийдуть люди» — і народиться новий експонат, бо ж сайт-специфик перформанс з виробничою гімнастикою був народжений саме в результаті екскурсії для студентів-дизайнерів.
View the embedded image gallery online at:
http://vgoru.org/index.php/kultura/item/56276-tsekh-dlia-vyrobnytstva-suchasnoho-mystetstva-abo-muzei-maibutnoho-v-mynulomu#sigProId10c2adc182