Кінопатріотизм завтрашнього дня
6 лет назад 0
Мінкульт оприлюднив рейтинг фільмів, які претендують на держфінансування.
Міністерство культури оприлюднило результати другого етапу конкурсного відбору кінопроектів патріотичного спрямування. Йдеться про пітчинг, який відбувався у липні. До другого етапу конкурсу було допущено 99 проектів, які претендували на ₴500 млн з держбюджету.
Про це пише сайт zaxid.net.
На сайті відомства з’явилась таблиця, у якій підраховано кількість балів, виставлених проектам експертами. Лідирує фільм «Кіборги», який має понад 50 балів. Його авторам потрібні кошти, щоб перетворити кінопрокатну версію на телесеріал.
Як підрахував сайт «Детектор медіа» претендувати на фінансову підтримку можуть 43 стрічки, які набрали найбільшу кількість балів. Проте, оскільки прохідний бал не оголошено, точна кількість проектів, які будуть профінансовані, невідома.
Перед тим, як докладніше розповісти про проекти-лідери — кілька слів про те, звідки взялися ці ₴500 млн на «патріотичні фільми».
З 2011 року Держкіно проводило пітчінги (конкурси кінопроектів). На 2018 рік у проекті держбюджету була передбачена сума в ₴500 млн (як і у 2017 році, і ця цифра є для українського кіно рекордною). Держкіно ж просило ₴2 млрд.
Згодом уряд додав ще ₴500 млн. Проте надійти гроші мають не у розпорядження Держкіно, а у розпорядження Мінкульту й призначені вони на виробництво «фільмів патріотичного спрямування».
Тобто загалом у 2018 році на кіновиробництво буде виділено ₴1 млрд, який уряд вирішив порівну розділити між Держкіно (яке підпорядковується Мінкульту) та Мінкультом безпосередньо.
Це сталося попри те, що раніше Мінкульт не займався розподілом коштів на кіновиробництво, натомість Держкіно регулярно проводило пітчинги і щороку збільшувало і обсяги кіновиробництва, і присутність України у світовому кінопросторі.
Новий закон «Про державну підтримку кінематографії в Україні» також не передбачає відповідальності Мінкульту за розподіл коштів.
До того ж певне непорозуміння викликає і те, як саме трактувати термін «патріотичне кіно». Наприклад, одним із питань було те, чи вважати патріотичними арт-фільми, які успішно представляють Україну на кінофестивалях. А ще серед фільмів та серіалів, які подалися на конкурс Мінкульту були й суто комерційні проекти.
Також велике занепокоєння кінематографістів викликало і те, що значна частина коштів може піти саме на виробництво серіалів, а не кінофільмів.
Попри чисельні сумніви та суперечки конкурс таки було оголошено. На нього надійшло 202 заявки. До другого етапу (безпосередньо до пітчингу) дійшло 99 проектів. Саме вони отримали не менш як 15 балів за результатами першого оцінювання.
Експертна комісія оцінювала їх за «оригінальність ідеї, драматургійність сценарію, патріотичне спрямування та бюджет». Отже, розповімо про найцікавіші чи про найдивніші проекти, які можуть претендувати на гроші платників податків. Їх повний список можна побачити на сайті Мінкульту.
Лідер рейтингу – «Кіборги» ( на фото ) Ахтема Сеітаблаєва. Йдеться про 4-серійну версію, яка має вийти на каналі ICTV восени цього року. Продюсер обіцяє, що у серіалі буде 60% нового матеріалу, який не ввійшов у прокатну версію стрічки. Команда стрічки, яка розповідає про оборону Донецького аеропорту, очікує на державну підтримку в розмірі ₴1,5 млн.
Друге місце (46,87 бала) у 12-серійної історичної драми «І будуть люди », яку планує знімати Тарас Ткаченко («Гніздо горлиці»). Автори очікують від держави ₴10,5 млн.
«Бронза» (46,83 бала) – у документальної картини Сергія Буковського («Назви своє ім’я», «Головна роль») «Один день і все життя» . Для цього проекту потрібно ₴4,3 млн.
Також до чільної десятки потрапили: 16-серійна комедія «Подорожники» (очікуване держфінансування — ₴16,5 млн), 12-серійна комедія «Кайдашева сім’я XXI» (очікуване держфінансування — ₴13,3 млн), документальний фільм «Код предків» (очікуване держфінансування — ₴2,2 млн), пригодницький фільм з інтригуючою назвою «Тарас Шевченко – перший самурай» (очікуване держфінансування — ₴19,6 млн).
На 9-му місці – ігрова короткометражка «Ковчег» Крістіану Жерегі про тварин, які лишилися в зоні АТО (очікувана підтримка від держави — ₴1,8 млн).
Замикає чільну десятку мультфільм «Украдений місяць. Кум» , який просить ₴4,2 млн.
11 місце посідає мультфільм «Роксолана» . Історію Насті Лісовської знімає студія «Анімаград» («Вкрадена принцеса»)(очікуване держфінансування — ₴25 млн).
Серед цікавих проектів, які мають шанс отримати державні кошти — «Із зав’язаними очима» львівського режисера Тараса Дроня, що розповідає про психологічні травми, нанесені війною.
Цей ігровий фільм уже отримав підтримку Львівського кінокомісії та ЛОДА. Тепер він очікує на ₴6,6 млн від Мінкульту.
Фільм «Фелікс Австрія» за романом Софії Андрухович знімає Христина Сивола » (очікуване держфінансування — ₴25 млн). Планувалося, що картина стане спільним українсько-польським проектом, а режисером стане поляк Пьотр Домалєвський. Проте у новій заявці виробником вказана лише Україна.
Одним із найочікуваніших стане проект продюсерки Анни Паленчук (41 бал та 36-те місце у рейтингу) та режисерки Тамари Трунової «Номери» . Фільм має стати екранізацією п’єси Олега Сенцова. Цю п’єсу уже взяло до постановки декілька театрів.
Під час Одеського кінофестивалю Анна Паленчук зачитала лист від Олега Сенцова, де він розписав власне режисерське бачення фільму.
«Не кожна книга підлягає екранізації, як і не кожна п’єса. Але цю річ, яку я написав вже давно, я бачу дуже чітко — варто лише заплющити очі. Навіть там, де я зараз знаходжусь, не знаючи свого майбутнього, я точно вірю в майбутнє цієї постановки. "Номери" — це не кіно в чистому вигляді. Це відчуття, буфонада, гротеск», — написав Сенцов.
Продюсерка наголосила, що у випадку звільнення Олег сам зніматиме фільм за своєю п'єсою. Від держави очікується майже ₴10 млн.
Серед проектів, які також претендуватимуть на державне фіксування є декілька, присутність яких викликала певний подив від самого початку. Так, продюсери фільму «Dzidzio контрабас» просять ₴10,5 млн на новий проект, комедію «11 дітей з Моршина» , який обіцяє бути комерційним проектом. Фільм посідає у рейтингу 16-те місце.
Цікаво, що Dzidzio також подавав документи на новий фільм («Dzidzio перший раз» претендував на ₴15,6 млн, але до другого етапу не дійшов).
Проте дійшов проект від «Кварталу-95» «Гуцульський вестерн» . Володимир Зеленський з колегами просять від держави ₴58 млн. Це одна із найкоштовніших заявок, яка посіла у рейтингу 37-ме місце.
«Дія стрічки розгортатиметься на Закарпатті часів Австро-Угорської імперії. Двоє братів-гуцулів закохуються в одну дівчину, за сюжетом. Між ними починається ворожнеча», — йдеться у синопсисі.
Також може отримати гроші від України польський серіал «Принцип насолоди» , знімати який планує голова польської кіноакадемії, продюсер Даріуш Яблонський. Це – гостросюжетний детектив, дія якого відбувається переважно в Польщі та Чехії. І трохи в Одесі. Його загальний бюджет — €5,2 млн. З українського боку серіал продюсує «Star Media», російсько-українська продакшн-компанія. Від Мінкульту просять ₴12,4 млн.
Яким критеріям патріотичного кіно відповідає цей серіал, сказати важко. Проте у рейтингу він посідає 12-те місце
На останньому, 99-му місці без жодної надії на держфінансування, опинився фільм «Тарас. Повернення» . Йдеться про перетворення на серіал картини Олександра Денисенка про Шевченка на заслані у Казахстані. Головні ролі у фільмі зіграли Борис Орлов та Богдан Бенюк.
Тізер фільму презентували 9 березня 2017 року, проте дата прем'єри досі не оголошена. Ось такі фільми та серіали ми маємо шанс побачити у наступні два роки.
Звичайно, змінюватимуться терміни, бюджети та навіть прізвища режисерів. Докладніше про це та інше кіно ми обов’язково розповідатимемо. Як і про пітчинг Держкіно, який визначить долю інших ₴500 млн.